Ernstig ongeluk reden Marieke Elsinga om te stoppen met ochtendshow?
,,Het was een hele moeilijke beslissing waar ik lang en goed over heb nagedacht, juist omdat ik zoveel plezier met Mattie heb. Maar het voelt nu als het juiste moment om te kijken wat een nieuw avontuur mij brengt”, vertelde Marieke.
‘Ongeluk’
Volgens Qmusic komt de beslissing voort uit een natuurlijk moment van reflectie. Na jaren in de ‘rijdende trein’ van de ochtendshow te hebben gezeten, zou Marieke behoefte hebben aan een nieuw hoofdstuk.
Toch wordt er inmiddels ook gespeculeerd over een andere mogelijke reden. Realityfbi meldt op Instagram dat sommige bronnen niet verbaasd zijn over het vertrek van Marieke uit de ochtendshow. ,,Volgens hen zou ze een aantal maanden geleden een eenzijdig ongeluk hebben gehad met haar auto in Loenen, die destijds in de berm terecht zou zijn gekomen”, meldt het kanaal op Instagram.
Marieke zou achter het stuur in slaap zijn gevallen. ,,Bronnen melden dat ze toen een paar dagen ‘ziek’ was bij Qmusic. Het verbaast hen dus niet.”
Mattie & Marieke
Mattie en Marieke maakten het nieuws bekend via een persoonlijke podcast en op de radio. Hoewel het duo stopt met de ochtendshow, blijven ze allebei verbonden aan Qmusic. Mattie gaat vanaf 7 september verder met de ochtendshow in een nieuwe vorm. Marieke krijgt vanaf 18 september een eigen lunchprogramma op de vrijdagmiddag.




