Italië geeft boete aan luxemerk Armani om ‘ethische misleiding’

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

De Italiaanse consumentenautoriteit heeft luxemerk Giorgio Armani een boete opgelegd van 3,5 miljoen euro omdat het bedrijf klanten zou hebben misleid met verklaringen over werkomstandigheden bij de productie van zijn kleding, tassen en accessoires. Volgens de waakhond zijn er namelijk misstanden rond veiligheid en gezondheid van werknemers bij toeleveranciers en onderaannemers van Armani.

De toezichthouder stelt dat Armani verklaringen over ethische en sociale verantwoordelijkheid heeft gegeven die haaks staan op de werkelijke werkomstandigheden bij toeleveranciers en onderaannemers. Volgens de waakhond laat het bedrijf veel spullen door die partijen produceren en is Armani op de hoogte van misstanden. De toezichthouder zei overigens niet waar die misstanden zouden plaatsvinden.

Armani gaat in beroep. Volgens het modebedrijf is er altijd met de “grootst mogelijke openheid en transparantie” gehandeld richting consumenten.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck