Problemen bij website Sonja Bakker: ‘Krijgt bestellingen niet verzonden’
Sonja Bakker heeft wat problemen op haar website. Geplaatste bestelling lijken niet verzonden te kunnen worden en op de website meldt ze dat dit door het coronavirus komt. De melding staat er sinds ze opnieuw is beschuldigd voor het plegen van plagiaat. Is het toeval, of probeert Sonja tijd te winnen?
De storm rond de plagiaatrel van Sonja Bakker was net weer gaan liggen tot ze begin deze maand weer werd beschuldigd van plagiaat. In september vorig jaar legde ze haar werkzaamheden neer, maar twee maanden later was haar Instagram en website alweer online. Daarnaast kondigde ze een nieuw boek aan en kon je je weer aanmelden voor haar betaalde online afslankprogramma.
Tijd winnen?
Maar kookboekenschrijfster Janneke Koeman zag tot haar grote verbazing háár recepten en foto’s in het afslankprogramma van Sonja. Janneke liet het er niet bij zitten en vroeg via een advocaat een rectificatie aan, maar in plaats daarvan kreeg ze ‘zwijggeld’ aangeboden, zo vertelde ze onlangs in gesprek met Veronica Superguide.
Janneke is woest en wil dat Sonja voor eens en voor altijd stopt met het plegen van plagiaat. Het toeval bestaat dat er momenteel geen bestellingen worden verzonden door Sonja.
Hoewel ze zelf op haar website benadrukt dat het nog altijd door het coronavirus komt, denkt showbizzkanaal RealityFbi dat de bestellingen om een andere reden niet verzonden worden. In Instagram Stories meldt het kanaal dat Sonja vermoedelijk vanwege de recente plagiaat aantijgingen tijd probeert te winnen.