Rod Stewart stort in op podium
Stewart stond in het Utah First Credit Union Amphitheatre in West Valley City toen fans merkten dat hij minder energiek over het podium bewoog dan normaal. Op beelden die TMZ heeft gepubliceerd, is te zien dat de zanger steun zoekt bij instrumenten, podiumhekken en een paal.
‘Show moet doorgaan’
Op een gegeven moment kwamen medewerkers het podium op met een zuurstoftank. Stewart nam vervolgens een paar keer diep adem, voordat hij zich tot het publiek richtte. ,,De show moet doorgaan”, zei hij tegen de aanwezigen. ,,Ik ben daar bijna flauwgevallen. Zouden jullie het erg vinden als ik even ga zitten?”
De zanger maakte zijn optreden daarna zittend op een stoel af. Mogelijk speelde de hoogte van de stad een rol bij zijn klachten. West Valley City ligt op ongeveer 1300 meter boven zeeniveau.
Gezondheidsproblemen
Het incident komt kort nadat Stewart meerdere optredens moest afzeggen vanwege gezondheidsproblemen. Vorige week annuleerde hij nog een concert in San Diego, minder dan een uur voordat de show zou beginnen. Aanvankelijk werd een sinusinfectie genoemd als reden, maar later liet Stewart weten dat hij kampte met een acute infectie aan de bovenste luchtwegen, waardoor hij ook last kreeg van laryngitis.
Ook in mei moest de zanger al twee shows in Las Vegas afzeggen. ,,Mijn excuses aan mijn fans. Ik moet mijn stem rust geven omdat ik herstel van een sinusinfectie”, zei Stewart destijds.




