Dirk van den Broek staat pal achter horeca
Supermarktketen Dirk van den Broek is de eerste adverteerder die de horeca steunt met advertenties op ruiten van restaurants en cafés in Amsterdam, zoals de zaken Bartack, Bar Baarsch, Bar Dó, Restaurant Moeders.
Het is een initiatief van Reclame voor de Horeca om in deze moeilijke tijden de horeca te ondersteunen.
De rode posters op het raam van bijvoorbeeld restaurant Moeders valt op: ‘Dirk steunt Restaurant Moeders door deze ruit te huren totdat ze weer open kunnen’.
Dirk-directeur Marcel Huizing: ,,Als Dirk voelen we erg mee met deze branche en hopen we dat de horecazaken snel weer open kunnen. Tot die tijd dragen wij op deze manier een klein steentje bij. We hopen nog veel meer horecalocaties door het hele land op deze manier te kunnen steunen.”
Het idee om cafés en restaurants, die noodgedwongen nauwelijks of geen inkomsten meer hebben door de sluiting vanwege corona, te koppelen aan bedrijven die wel floreren komt van het Amsterdamse creatieve bureau Tosti Creative, die het initiatief landelijk wil gaan uitrollen.