Kritiek op outfit Máxima tijdens Japans staatsbezoek: ‘gewoon niet oké’

Kritiek outfit Máxima staatsbezoek
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Lola van Leeuwen

Aan Weekend vertelt etiquettedeskundige jonkvrouw Odilia de Ranitz dat koningin Máxima tijdens de welkomstceremonie op de Dam een misser heeft gemaakt wat haar kledij betreft.

Allereerst vanwege haar hoge hakken. Máxima, die zonder hakken 1.78m lang is, droeg veel hogere hakken dan Masako, wier lengte geschat wordt op grofweg 1.67m. Hierdoor torende ze boven Masako uit. “Misschien had ze even moeten downsizen”, stelt de etiquette-expert in Weekend.

Echt gek

Daarnaast droeg onze koningin een eenvoudige haarband – een contrast met de hoed van Masako – evenals een vestje over haar mouwloze jurk. “Met name omdat Japan zo traditioneel is, vond ik dat echt gek”, stelt De Ranitz. “Een vestje om je schouders tijdens iets heel officieels. Ik vind dat gewoon niet oké.”

Máxima’s verschijning tijdens het staatsbanket was echter allerminst eenvoudig of gedownsized te noemen. Onze vorstin droeg hier een prachtige jurk van Iris van Herpen die volgens Weekend afgemaakt werd met het belangrijkste juweel uit de Oranje-collectie: een diadeem met de eeuwenoude Stuart-diamant van bijna 40 karaat.

Glimmer

De kostbare zeegroene steen was te zien in Máxima’s diadeem. Hiermee toonde Máxima haar Japanse gasten volgens Weekend het belang van hun bezoek. Immers, een glimmer als deze trekt ze niet zomaar uit haar koninklijke lade.

Tags

MASAKOMÁXIMA

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • Dirck