Dj’s spreken zich uit na slopen Defqon-terrein: ‘Kom hier nooit weer’
Het hardstylefestival in Biddinghuizen werd vanwege code rood en de verwachte extreme hitte volledig afgelast. Eerder besloot de organisatie al om minder bezoekers toe te laten, maar uiteindelijk werd er toch een streep door het hele festivalweekend gezet. Bezoekers werden gevraagd om de camping in de loop van de dag te verlaten.
‘Kom nooit weer’
Voor veel fans was dat een enorme domper. Sommigen kwamen uit het buitenland, hadden hotelkamers geboekt of maanden uitgekeken naar het festival. Toch kan Outsiders geen begrip opbrengen voor bezoekers die hun woede afreageren op het terrein of de beveiliging.
In een video op Instagram, die inmiddels door het platform is verwijderd, haalt de dj hard uit. ,,Voor alle mensen die het festivalterrein aan het slopen zijn en de beveiliging een zware dag geven: het boeit me niet waar je vandaan komt, uit welk land dan ook, maar kom nooit meer terug”, zegt hij boos.
Niet welkom
Daarna wordt Outsiders nog feller. ,,Kom nooit terug naar Defqon, kom nooit terug naar Nederland en kom nooit terug naar een hardstyle feest. Nooit. Jij bent niet een van ons. Ook al denk je van wel, je bent niet een van ons. Je bent niet welkom.”
Enige verantwoorde beslissing
Daarmee maakt de dj duidelijk dat hij de vernielingen totaal niet vindt passen bij de hardstyle-community. Defqon.1 staat juist bekend om de zogenoemde Weekend Warriors: bezoekers uit binnen- en buitenland die samenkomen voor de muziek, de shows en de sfeer.
Ook andere artiesten reageren op de situatie rond Defqon. D-Block & S-te-Fan spraken eerder hun begrip uit voor het besluit om maatregelen te nemen vanwege de hitte. Volgens het dj-duo was dat waarschijnlijk de enige verantwoorde beslissing, al lieten ze ook weten dat het nieuws hen pijn deed.
DenD wil uw mening weten
Hoort wie het Defqon-terrein sloopt nog thuis op het festival?




